pondělí 22. srpna 2011

Gilli Meno, Gilli Trawagan

Zvětšit mapu
Opouštíme naši bambusovou chatičku a míříme na prozkoumat další 2 ostrovy. V 830 ráno příjíždí lodička a veze nás a další výletníky na Gili Meno. Nejmenší z ostrovů se nachachází uprostřed, takže z obou stran je vidět na blízké ostrovy. Není příliš obydlený, přesto nacházíme několik pobřežních restaurací a hostelů. Ceny jsou příliš vysoké ( až 800 000Rp za pokoj = 1 600Kč). Cestou potkáváme sanitárium s malými želvičkami, které mají být další den vypuštěny do přírody, přes 100 želviček.
Jdeme dál a usadíme se na blízké pláži. Ty jsou opravdu nádherné, drobounký písek, nebo spíše nadrobno nadrcené barevné kamínky posety po celém ostrově. Moře průzračně modré, půjčujeme si šnorchl a brýle, a plaveme s rybičkami různých velikosti. Po několika hodinách jdeme na oběd a navštívit místní ptačí park. Podle průvodce měli mít až 300 druhů ptáků a „místního dinosaura“ ještěra comodora. Ale v reálu je místo poněkud zanedbané, nacházíme pár ptáku, krokodýla a zatoulaného srnečka. Papoušci jsou však úžasní, uděláme několik fotek a jdeme se rychle zase koupat.)

Další zastávka – hlavní ostrov Gili Trawagar. Ostrov plný světel, hudby, koktejlů, houbiček a čerstvých ryb. Ubytování nacházíme během pěti minut naproti přístavu za 150 000Rp (300Kč), jelikož je zde velká konkurence. Večer trávíme procházkami po pláži, ochutnáváním místních dobrot a vynikající kokosové zmrzliny.

Druhý den ráno jsme si pospali až do devíti a šli jak jinak než na palačinku do bambusového domečku a čekali na naši „fast boat“. Co je to fast boat? Nová trasa vedoucí z Bali na tyto ostrovy, celkem plavba zabere jen 1,5hodiny, plus bus 2hodky. Slow boat jede přes ostrov Lombok a trvá vše cca 8hodin. Z toho se také odvíjí cena fast boat vyjde na jednu cestu 650 000Rp = 1300 000Kč, my jsme ji usmlouvali na tuto cenu za zpáteční. Slow boat jede za 150 000Rp = 300Kč. Z úspory času, abychom mohli ještě v sobotu strávit den v jiné části Bali, jsme zvolili fast boat. Bohužel nejel, přijel o hodinu a půl později. Nacpal cestující do lodi a po 10minutách jízdy se otočil zpět ke břehu. Prý jsme moc težcí. Nebylo se čemu divit lidi neměli ani kde sedět ( což je mazec za tu cenu). Takže začli křičet, ať 50 lidí přesedne na další loď, která dorazí za 1,5 hodiny. To v Indonéštině znamená za několik hodin, neboli ještě nevyjela, ale plánujeme to. Nikdo nechtěl. Postupně se vetší skupiny rozhodli loď opustit. Poté jsme se konečně rozjeli ( fast boat je opravdu fast,na žaludek nic příjemného). V přístavu jsme ale čekali opět na další loď a zavazadla v ní, ani organizační schopnosti obrovského černocha v rychlosti nepomáhali. Nakonec jsme do Kuty dorazili po 7,5hodinách od plánovaného výjezdu. Navíc nás ani nedovezl k hotelu, jak bylo smluveno. Ať žije fast boat. Pouze touha zjistit, jestli nám pořád hotel drží zavazadla a hlad mě držel, abych nevletěla do cestovní agentury, která nám jízdenku prodala. Nicméně výlet to byl úžasný a ostrovy za to stály! Doporučujeme navštívit.